Fonètica i fonologia amb Pictotraductor

Pictotraductor català

Abans de començar.

Si no coneixes el funcionament de Pictotraductor (és molt senzill) i quins tipus de Pictoaplicacions hi ha et recoman que vagis a aquest post o al següent enllaç de Pictoaplicaciones .

Començam

Quan vaig descobrir Pictotraductor i vaig començar a trastejar amb ell tot d´una em vaig adonar que a maldament no estava  pensat per a això pot servir (i molt) per a treballar fonètica i fonologia en casos complicats a més de ser una  ajuda boníssima en casos d’Apràxia del parla infantil (AHI) . Avui només faré “una pinzellada” sobre com el faig servir  i després de vacances (quines ganesssss!) ho explicaré de forma més específica .

Com ho faig servir?

Idò depèn . En alguns casos el faig servir  quan començ la sessió amb el nin  ,  en uns altres prepar la plantilla amb antelació . Hi ha casos en els quals vaig modificant una plantilla en sessions successives sense imprimir-les. A més pots crear lotus , memos i jocs de dòmino (si talles en vertical la fulla) .

Per què m´agrada?.

– Et permet fer el material com vulguis depenent del que vols treballar . Pots organitzar la plantilla en funció de paraules bisíl·labes , trisíl.labes… . De vegades m’interessa treballar un determinat fonema en paraules bisíl·labes en posició inicial i intermèdia i únicament en posició directa. Altres vegades únicament vull treballar un fonema en concret en poisició codal (inversa) …

– Pots montar bingos amb les oposicions fonològiques que vulguis .

– Pots triar les transicions entre fonemes al teu gust . Per exemple p-t , p-l , p-s…

– Pictotraductor (i totes les aplicacions de Pictoaplicaciones) et permeten pujar imatges o fotografies per utilitzar-les amb les seves aplicacions.

– Tot el que facis amb  Pictotraductor (també amb Pictogenda) pots enviar-ho per correu electrònic , compartir-ho per Facebook Twitter i imprimir-ho .

– És ràpid , bé molt molt ràpid . Sempre funciona bé i ja puc estar treballant amb un ordinador “de l’any de la Polka” que va igual de bé que si faig servir un de nou .

En el meu dia a dia no és que em sobri molt temps i sòl anar de bòlid així que una aplicació com aquesta m’ha estalviat i m’estalvia moltíssim temps de recerca d’imatges , col·locar-les i ajustar-les… aquí en un moment ho tecleges , ho tens i ho imprimeixes si vols .

Exemples

El primer és una plantilla que vaig crear per treballar el fonema /g/ en denominació  ja que en aquest cas el nin presenta moltes dificultats amb paraules trisíl.labes  però ha començat a utilitzar el fonema /g/ , una vegada que ho va adquirir de forma aïllada i vaig tenir clar que no hi havia problemes de discriminació vaig seguir elaborant la plantilla que veus més a baix. Una vegada que va tenir adquirit el fonema /g/ en posició inicial , vaig continuar la plantilla amb aquest fonema en posició intermèdia i posteriorment vaig seguir amb paraules trisíl.labes en sessions successives.

Fonema /g/ amb Pictotraductor

Fonema /g/ amb Pictotraductor

Què més pots fer?

Lotus i memos superàpid .

Lotos amb /rr/ i /g/

Lotos amb /rr/ i /g/

Memo amb /s/ inicial (en castellà)

Memo amb /s/ inicial (en castellà)

Acabam

I ja està! El dia que vaig descobrir el que acab d’explicar em vaig quedar davant de l’ordinador uns segons d’una peça mirant la pantalla , no me´n podia avenir ! . Després em va pegar  per riure en veure quant temps m’estalviaria Pictotraductor . No m’ho podia creure! Bé encara no m’ho crec ;-)

Anuncis

Deixa un comentari

