AbaPlanet (iPad i Android)

Fa poc vaig descobrir una menció  d´aquesta aplicació i la vaig baixar per a veure què tal . La veritat és que com a suport a la comprensió de lèxic senzill em va agradar per a nins que necessiten un treball de comprensió molt estructurat i repetitiu . El vocabulari que treballa és de contextos molt habituals . Això sí matisar que aquest aprenentatge hauria d’anar de la mà d’aquest mateix treball en contextos reals (sempre que sigui possible) i funcionals . És a dir que lo seu  és treballar la comprensió de la paraula camiseta  aprofitant una situació real com pot ser en la rutina de vestir-se els dematins o desvestir-se a l’hora del bany i amb funcional m´estic referint al seu ús dins una situació real . Per exemple seria un bon moment per demanar-li al nin que agafàs /es posàs/ es llevàs la camiseta a l’hora de posar-se/llevar-se el pijama si el que vols és que entengui la paraules camiseta .

A qui es dirigeix ? què ès ?

És una aplicació dirigida a nins amb trastorn d’espectre autista (TEA) . L’aplicació empra la metodologia Aba (al final de l´entrada veuràs uns enllaços si vols mé informació) és gratuïta , però els mòduls o packs (cada pack  és una família de paraules) són de pagament exceptuant el  primer que és gratuït . Està disponible per a iPad i Android en català , castellà  i anglès . El seu objectiu és l’aprenentatge d’un vocabulari senzill , 350 paraules , a nivell comprensiu (receptiu) . El vocabulari està repartit en les següents categories : animals , bany , begudes , cuina , electrodomèstics , escola , esports , formes , fruites , juguetes , menjar , mobles , nombres , parts del cos , postres i dolços , roba i vehicles . Si vols veure quins altres packs hi ha i conèixer en detalls les categories (famílies de paraules) que existeixen est és l’enllaç : http://www.abaplanet.com/es/packs

Com funciona ?

Té quatre mòduls :

AbaPlanet

A) Practicar receptivo : Una veu diu la paraula i el nin ha de triar entre imatges diferents (pots configurar la quantitat d’imatges amb les que vols treballar) la imatge correcta .

Quan el nin sent la paraula "ca" ha de picar damunt tots els cans.

Quan el nin sent la paraula “ca” ha de picar damunt tots els cans.

B) “Practicar emparejamiento” . Un veu diu el nom de la imatge a treballar has de triar entre diverses imatges on hi ha una similar a la paraula que es pretén treballar . Per exemple trofeu . El nen ha d’arrossegar la imatge amb la que és igual o similar pots configurar-ho per a que  aparegui més d’una imatge sobre la paraula a aprendre . Se sent l’àudio de la paraula per exemple elefant i el nen ha de triar la imatge correcta .

C) “Aprender emparejamiento” : Una veu  diu l’el nom la imatge  que s´haurà d’aparellar , al principi únicament surten dues imatges iguals per a que el nin les hagi d’aparellar sense possibilitat d’errada . Gradualment va augmentat la dificultat de manera que ha de triar entre dues  , tres o quatre imatges. Les imatges no sempre són iguals , també  treballa amb imatges similars . Per exemple amb la paraula tassa poden aparèixer dues imatges diferents per a la paraula.

Qual el nin sent "elefant" ha d´arrossegar-lo amb la imatge que correspon de la part superior

Qual el nin sent “elefant” ha d´arrossegar-lo amb la imatge que correspon de la part superior

D) “Aprender receptivo” : Una veu en off diu el nom de la imatge que surt a la  pantalla. El nin ha de pitjar sobre la imatge correcta . A la configuració pots triar la categoria semàntica (família de paraules) que vols treballar i la paraula concreta que vols que el nin aprengui . Per exemple dins de la família referida a parts del cos tries que aprengui peu . Pots triar entre una sola imatge fins a vint.

Aquí vos dexun enllaç a un vídeo : Anar al vídeo.

Est és l’enllaç a l’Apple Store : https://itunes.apple.com/es/app/abaplanet/id571888963

Per què m´agrada ?

L’aprenentatge és progressiu .

La seva configuració és molt flexible permet introduir a diversos usuaris diferents i ajustar cadascun dels exercicis  a cada usuari

Pots incorporar fotografies d’un objecte real de l’entorn del nin , la quantitat de categories a treballar i el nombre d’ítems que s’utilitzaran en els exercicis. La qualitat de les imatges la vaig trobar  bona .

Enllaços

Alguns enllaços sobre el mètode ABA :

http://autismodiario.org/2008/02/28/modificacion-de-conductas-en-ninos-con-autismo/

http://autismodiario.org/2011/08/13/lovaas-el-‘liberador-de-mentes’/

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s