L’ús del llenguatge a l’escola

l'ús del llenguatge

Abans de començar

Aquest llibre és un d’aquests  que per a mi una vegada que l´has acabat marca un abans i un després a l’hora de fer feina tant dins com fora de l’aula . Quan he treballat llenguatge dins l’aula mai l’he entès ni treballat , tant de forma individual com en gran grup , de forma tradicional . Entenent per tradicional tot el que fa referència a aspectes pràxics (pràxies linguals , buf…) . Treball llenguatge a través de llenguatge pur i dur amb converses , cançons  , jocs i contes  principalmente .

Aquest llibre em va proporcionar moltes estratègies per aprender a treballar llenguatge oral dins l’aula i en petit grup a través de condes i altres jocs de llenguatge .

Començam

El llibre està dividit en tres blocs .

1)L’adquisició del llenguatge al context escolar .

2)La jornada escolar i el llenguatge .

Dins de la jornada escolar , contempla el llenguatge i fa propostes d’intervenció per a situacions o esdeveniments que tenen lloc dins l’aula amb molta freqüència . Alguns exemples són entrades i sortides , conte , conversa col.lectiva , celebració d’aniversaris , gestió de conflictes…

En aquest apartat dona eines a partir de totes les situacions comunicatives que sorgeiexen o poden sorgir al llarg de la jornada escolar , funcions comunicatives i orientacions i estratègies per a cada una de les situacions .

3) Propostes didàctiques per als programes  d’intervenció en el llenguatge .

a) Programa específic de comunicació. Està dirigit  a nins nins amb dificultats de comunicació (poc contacte visual , sense llenguatge espontani i si n’hi ha és molt pobre , ecolàlies …) dona orientacions i estratègies per a les situacions comunicatives  que tenen lloc durant la jornada escolar .

b) Programa d’estimulació global. Dirigit a nins amb molt poc llenguatge oral , amb poca iniciativa comunicativa i quan aquesta té lloc és per manifestar necessitats bàsiques.

c) Programa d’estimulació  global del llenguatge dins l’aula  i/o en petit grup. Nins amb intenció comunicativa , però smb un desenvolupalment lingüístic retardat pel que fa a la banda expressiva i a nivell comprensiu una comprensió bastant propera al  que seria grup classe en general.

d) Programa d’estimulació per al desenvolupament fonològic dins l’aula i/o en petit grup. Dirigit a nins amb dificultats fonològiques i la resta d’àrees del llenguatge són adquades .

Per acabar

Podeu descarregar el llibre picant aquí

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s